ZONDAG 14 JULI:
ZONDAG 21 JULI:
09.30 uur: Nog niet bekend
18.30 uur: ds. A.L.A. den Besten, Nieuwerkerk a/d IJssel

OPPAS: Voor de oppas op zondag 14 juli worden Merel Koolen en Jonathan het Lam verwacht. En op zondag 21 juli zijn Lydia v/d. Wolk en Lize den Hertog aan de beurt. En voor 28 juli staan Petra den Hertog en Arie van Eck op het rooster om op de kleintjes te passen. Het oppasrooster wordt aan het begin van het jaar gemaakt en het kan zomaar zijn dat wanneer het jouw beurt is dat je op vakantie bent. Regel op tijd vervanging zodat de oppas gewoon door kan gaan!!

JARIG: Ik heb iets over het hoofd gezien…..op 8 juli j.l. hadden we namelijk nog een jarig gemeentelid. Mw. Bertha de Leeuw-van Meeteren, Voorstraat 54, 4153AM Beesd werd die dag 82 jaar. Alsnog willen wij u hiermee van harte feliciteren en Gods zegen voor het nieuwe levensjaar toewensen.

HUWELIJK: Hartelijke felicitaties aan Quirine en Anne Jan van Dieren, Graaf Florisstraat 25, 4121EL Everdingen met hun huwelijk wat gesloten en gevierd is op vrijdag 5 juli. Wij wensen Quirine en Anne Jan naast voorspoed en gelukkig zijn met elkaar, ook geloof, hoop en liefde en bovenal Gods zegen.

DIACONIE: De diaconiecollecte van zondag 14 juli is bestemd voor Pastoraal Diaconaal Centrum De Herberg in Oosterbeek. De Herberg is er voor iedereen die beschutting zoekt in de storm van het leven. Het kan zijn dat je te maken hebt met eenzaamheid, overbelasting, somberheid, verwerking van verlies, dorheid in het geloof, of bijvoorbeeld spanning in relaties. Door gesprekken, Bijbelbesprekingen, werkzaamheden in en rond het huis, creatieve bezigheden en/of cursussen leren de gasten weer in balans te komen. De gasten betalen zelf een bijdrage in de verblijfkosten. Dat is lang niet voldoende om de exploitatie van De Herberg te kunnen financieren. Ondersteun mensen in hun verdriet en zorgen. Geef aan de pastorale en diaconale opvang van De Herberg!

BEVESTIGING EN INTREDE: De bevestigingsdienst van proponent A. M. van Manen vindt plaats op DV zondag 8 september 2024 om 9.30 uur en de intrededienst is ’s middags om 14.30 uur. Aan de pastorie moet voordat prop. van Manen daar zijn intrek kan nemen nog groot onderhoud worden uitgevoerd. Dit betekent dat er pas na de intrede en bevestiging een beroep zal worden gedaan op de werkgroep die voor de verhuizing en inrichting is ingesteld. Er zullen gemeenteleden worden benaderd om te helpen bij het groot
onderhoud, je kan ook contact opnemen met Coen IJmker.

IZB: Samen met gemeenten en gemeenteleden weet de IZB zich geroepen tot zending in Nederland. De IZB doet dit via toerusting voor predikanten, kerkenraden en kerkelijke gemeenten Ook zijn ze met missionaire pioniersplekken present door heel het land. Via het magazine Tijding worden verhalen gedeeld vanuit de praktijk en word je geïnspireerd en toegerust om ook zelf het geloofsgesprek te blijven voeren. Zondag kunt u bij de kerk een gratis exemplaar meenemen om thuis te lezen. U kunt ook een exemplaar vragen bij
Marion van Eck (0623352024) Met daarbij de hartelijke oproep om het werk van de IZB ook financieel te ondersteunen door een donatie of door lid te worden. U krijgt dan 3 keer per jaar gratis het blad Tijding en blijft zo op de hoogte van het werk van de IZB.

OPENING WINTERWERK : De zomervakantie staat voor de deur. Veel van jullie hebben al plannen gemaakt; ver weg, dichtbij of thuis. Het lijkt ons leuk als we na de zomer weer bij elkaar komen tijdens het koffiedrinken op zondag 15 september om aan elkaar onze belevenis van de zomervakantie te laten zien. We willen jullie vragen 1 foto te mailen of appen naar Leanne. Mail: gebr.sleeuwenhoek@kpnplanet.nl Mobiel: 06 12720869. Dan zorgen wij voor de presentatie. Het leukst is het natuurlijk als jullie zelf ook op de foto staan. Vermeld in je bericht even je/jullie naam en bestemming. Groet van de Werkgroep gemeenteopbouw.

VERJAARDAGSFONDS: Het afgelopen half jaar is er € 525,40 opgehaald met het verjaardagsfonds. Een mooi bedrag,
hartelijk dank!

DE SNUFFELSCHUUR: De zomermarkt heeft € 51,00 opgebracht en de opbrengst van juni was €203,95. Hartelijk dank weer voor deze inbreng.

SCHERMDIENST: Voor de dienst begint is er ruimte voor nieuws en mededelingen op het scherm. Deze nieuwsberichten en mededelingen mogen ook uit de gemeente worden aangedragen. Mocht u/jij iets vanuit club, kring, werkgroep e.d. op het scherm willen vermelden zouden we u/jou willen vragen dit uiterlijk vrijdagavond voor de dienst aan te leveren via schermeverdingen@gmail.com

VERANTWOORDING: De opbrengst van de collecten voor het college van kerkrentmeesters in juni is voor onderhoud
gebouwen € 501,60, rentmeesterschap € 540,30 en de open schaalcollecte € 147,90. Hartelijk dank voor uw bijdrage!

KOPIJ: : Inleveren van de volgende kopij kan t/m. D.V. maandag 22 juli 12.00 uur naar emailadres: dezaaier@hervormde-
verdingen.nl. Let op: ook dit is een Zaaier voor 2 weken. Voor mij (Dorien) breekt een periode van vakantie aan. Johan van Eck neemt de verwerking van de berichten voor de Zaaier van mij over voor de komende 3 Zaaiers.

AGENDA D.V.:
Zaterdag 13 juli: Oud papier ophalen
Zondag 25 augustus: Koffiedrinken na de morgendienst.

VAN DE GEMEENTE VOOR DE GEMEENTE: Uit de dagelijkse bemoedigingen welke ik via de mail ontvang dit keer een quote n.a.v. het gedicht ‘Voetstappen in het zand’: “Open onze ogen voor dat wat niet zichtbaar is”

TEN SLOTTE: Bij het uitkomen van deze Zaaier is de schoolvakantie in het midden van het land begonnen. En zal dat de komende tijd te merken zijn in de kerk. Hier en daar zullen wat lege plekken zijn. Voor hen die weggaan….. een goede reis, fijne vakantie en we hopen elkaar later weer te ontmoeten. Voor wie thuisblijft…..de kerkenraad hoopt u allen op de zondagen te ontmoeten in de erediensten. Maar wat uw of jouw plannen ook zijn……Ga met God en Hij zal met je zijn.