Zondag 2 juni
9.30 uur: prof. dr. M.J. Paul, Oegstgeest
18.30 uur: ds. C.H. Bax, Ede

Oppas: Voor de oppas op zondag 2 juni worden Majorie van Zanten en Evy den Hertog verwacht. En op zondag 9 juni zijn Marie Raes en Charlotte van Dorp aan de beurt.
Zieken: Vorige week vrijdag is Matthias het Lam (Bingse Boogaard 19A, 4121EB) aangereden door een auto. Is toen gevallen met zijn brommer en heeft daarbij zijn onderbeen gebroken. Een operatie was onvermijdelijk. Maar gelukkig mocht hij een dag later weer naar huis. We zijn de Heere dankbaar dat Hij met hem was en dat dit ongeluk redelijk goed is afgelopen. Matthias, wij wensen jou van harte beterschap en een goed herstel toe!
Bегоер: Het beroep op proponent A.M. van Manen is officieel overhandigd. Hij heeft t/m zaterdag 15 juni de tijd om het beroep aan te nemen of af te wijzen. De kennismaking van de gemeente met prop. van Manen en zijn vriendin Hadassa is op D.V. woensdag 5 juni. U bent ‘s avonds om 20:00 uur uitgenodigd in het Hervormd Centrum om nader kennis met hen te komen maken. Het zou fijn zijn als zij op deze avond zoveel mogelijk gemeenteleden, van alle leeftijden kunnen ontmoeten zodat zij een goed beeld van onze gemeente krijgen. Wilt u ze een kaartje sturen? Het adres is: A.M. van Manen, Herensingel 35, 1382 VM Weesp. Bid u ook voor hen?
Examens: De laatste examens zijn, bij het uitkomen van deze Zaaier, als het goed is gemaakt. Het wachten op de uitslag gaat beginnen. Dat kan een zenuwslopende en twijfelende tijd zijn. We hopen en bidden met en voor jullie op een goede uitslag. Laten jullie het t.z.t. even weten wat het geworden is?
Oud Papier: Zaterdag 8 juni wordt het oud papier weer bij u opgehaald. Aan de beurt zijn: Floran Zijderveld, Raymond Klein en Peter Peek.
Verantwoording: De opbrengst van de collecten in april was voor onderhoud van de kerkelijke gebouwen € 408,45, voor het rentmeesterschap € 450,65 en de open schaalcollecte bracht € 146,30 op. Hartelijk dank voor uw bijdrage. De opbrengst van het oud papier was in het derde kwartaal van 2023 € 921,30, in het vierde kwartaal € 921,-. Dit maakt de totale opbrengst van 2023 € 3574,50. In het eerste kwartaal van 2024 is er voor € 918,60 aan oud papier opgehaald. Al met al een mooi resultaat! Een bijzondere dank voor vrijwilligers die dit mede mogelijk hebben gemaakt.
Snuffelschuur: De opbrengst van de Snuffelschuur a/d Lek van de maand mei is  € 167,50. Ook daar zijn wij zeer dankbaar voor.
Kopij: : Inleveren van de volgende kopij kan t/m. D.V. maandag 3 juni 12.00 uur naar emailadres: dezaaier@hervormdeverdingen.nl. Contactpersoon: Dorien de Groot 06-15519161
Agenda D.V.:
Vrijdag 31 mei: vanaf 20.00 uur Nacht van Gebed in “de Oude School” in Zijderveld
Maandag 3 juni: 20.00–20.30 uur Uitgifte collecte munten
Woensdag 5 juni: 20.00 uur Kennismakingsavond prop. van Manen en zijn vriendin Hadassa
Zaterdag 8 juni: Oud papier ophalen
Van de gemeente voor de gemeente: Een bemoediging voor ons allen:
Ik bracht mijn zorgen bij de Heer om ze aan Hem te geven. Ik bad voor dat wat moeilijk was; ik wilde graag blij leven. Maar toen ik daarna verder ging en alles had beleden, toen voelde ik een groot verdriet: mijn last was niet verdwenen! “Waarom nam U mijn zorg niet weg? Heer wilt U niet verhoren wat ik U vroeg in mijn gebed? ”Toen hoorde ik deze woorden: “Ik wil je helpen, o, mijn kind; je last mag je Mij geven. Al je zorg neem ik op Mij, op heel je weg door ’t leven. Doch weet één ding, onthoud dat goed: jouw tobben zal niet baten. Jouw lasten kan ik dragen slechts als jij ze los wilt laten.” Tenslotte: De kerkenraad wenst u en jou aankomende zondag goede diensten toe en hoopt een ieder van u te ontmoeten. En u krijgt allen hartelijke groet.