Dubbele kerkdiensten vanaf september

Update: 10-10-2020

Waarom?

Als kerkenraad verlangen we ernaar dat het voor iedereen mogelijk is om op zondagmorgen naar de kerk te gaan. Omdat per 6 september ook de Bijbelklas en On Track van start gaan hebben we ervoor gekozen twee diensten per zondagmorgen aan te bieden, om 9.00 en om 10.30 uur (let op de veranderde tijd van de tweede dienst).

Bij welke dienst ben ik welkom?

In september is de dienst om 9.00 uur bedoeld voor de gezinnen waarvan de kinderen naar Bijbelklas of oppas gaan. De dienst is dus ook voor de leiding van de Bijbelklas. Alle overige gemeenteleden zijn van harte welkom in de dienst van 10.30 uur.

Moet ik mijzelf of ons opgeven?

Je hoeft jezelf niet op te geven. In de eerste dienst is voldoende ruimte voor de bedoelde gemeenteleden. Als in de dienst van 10.30 uur blijkt dat er meer gemeenteleden zijn dan 30, zullen we gebruik maken van het Hervormd Centrum. Daar zal de dienst op beeld zichtbaar zijn.

Als ik echt niet kan in de ene dienst, wat dan?

We beseffen dat het aanbod van twee diensten betekent dat ‘het programma’ van de zondag er anders uit kan gaan zien. Als dat lastig is, vraag ons dan met je mee te kijken naar je planning. In de eerste dienst is nog ruimte voor enkele personen.

Wordt er lang genoeg geventileerd?

Tussen de diensten door nemen we de tijd om het kerkgebouw te ventileren. We volgen daarvoor de richtlijnen die ons aangereikt worden vanuit de Protestantse Kerk in Nederland. De diensten zijn daarom dan ook korter dan gebruikelijk. Bij de tweede dienst gaan we vanaf ongeveer 10 á 5 minuten voor tijd naar binnen.

Wanneer gaan we weer samen zingen?

Gezien de huidige ontwikkelingen gaan we uit van twee voorzangers per dienst.

Tot hoe lang duren de dubbele diensten?

We hebben ze in ieder geval gepland voor 2020.

Zie ik vanaf nu elke zondag maar de helft van de gemeente?

Het is verdrietig dat we als gemeente al vanaf maart niet meer kunnen samenkomen. Waar mogelijk zoeken me kansen elkaar te ontmoeten.

Ik heb nog een vraag….

Neem dan contact op met iemand uit het moderamen of je wijkouderling.