Everdingen, 2020-12-17

Broeders en zusters ,

In deze week zijn we opnieuw geconfronteerd met coronamaatregelen vanuit de overheid. Hoewel dat voor ieder persoonlijk niet precies hetzelfde zal betekenen, komt er weer veel op ons af. Zo ook de vraag: hoe nu verder met de eredienst?

Als kerkenraad hebben we besloten om vanaf heden dienst te houden om 9.30 uur en 18.30 uur, tot en met 17 januari. We vragen ieder om de eredienst vanuit huis mee te vieren. Dit geldt ook voor de diensten met Kerst en Oud & Nieuw.

Het kabinet heeft ruimte gegeven en gevraagd om te zorgen voor de kwetsbaren. We bieden daarom de gelegenheid aan een beperkt aantal personen om de eredienst fysiek in het kerkgebouw bij te wonen. U kunt denken aan huishoudens met jonge kinderen, gemeenteleden die eenzaam zijn of wie het niet lukt thuis mee te luisteren. Wilt u hiervan gebruik maken, neem dan contact op met de wijkouderlingen van de gemeente (Johan van Eck of Kees de Groot) of de predikant.

Verder geldt dat alle vergaderingen en activiteiten uitgesteld worden tot tenminste 19 januari of online plaats vinden. Informatie over de verschillende (jeugd)activiteiten wordt via de eigen leiding verspreid. Activiteiten als de WensSter en Sterrenbingo gaan gewoon door.

We beseffen dat dit besluit opnieuw impact heeft op ons gemeentezijn en op onze persoonlijke situatie. Laat het ons gebed zijn dat God door Zijn Geest onze gemeente in stand houdt.

Zo leven we toe naar Kerst. We vieren dat de Zoon van God – in Spreuken 8 wordt Hij ‘troetelkind, ‘lievelingskind’ genoemd – het thuis van Zijn Vader verliet, om één te worden met ons. Als we dat geloven, belijden en vieren, hebben we ook dit jaar alle reden om het uit te zingen: Ere zij God!

Voor vragen: neem contact op met de voorzitter, Hendrik Kool.

Gezegende diensten,

Hendrik Kool, voorzitter